DÉCLARATION DE CONFIDENTIALITÉ INDUSTRIAL SCIENTIFIC CORPORATION

Effective Date: Version 4.0, Feb 25, 2019 

TRUSTe Privacy Certification

 

1.0   What this policy covers

 

Votre vie privée est importante pour nous, et nous avons également à cœur d'être transparents sur la façon dont nous collectons, utilisons et partageons des informations sur vous. Cette politique vise à vous aider à comprendre :

 

1.1   What information we collect about you - Section 2.0

1.2   How we use information we collect - Section 3.0

1.3   What happens if you do not provide us with the information we request or ask that we stop processing your information? - Section 4.0

1.4   How we share information we collect - Section 5.0

1.5   How we store and secure information we collect - Section 6.0

1.6   How to access and control your information - Section 7.0

1.7   How we transfer information we collect internationally - Section 8.0

1.8   Privacy Shield Notice - Section 9.0

1.9   Other important privacy information - Section 10.0

La présente Politique de confidentialité couvre les informations que nous collectons sur vous lorsque vous utilisez nos produits ou services, ou lorsque vous interagissez autrement avec nous (par exemple, en assistant à nos événements), à moins qu'une autre politique soit présentée.  La présente déclaration de confidentialité décrit la façon dont Industrial Scientific Corporation et ses filiales, y compris mais sans s'y limiter, Predictive Solutions Corporation (collectivement, « Industrial Scientific ») collectent et utilisent les informations personnelles que vous fournissez.  Industrial Scientific a son siège social sis 1 Life Way, Pittsburgh, PA 15205 aux États-Unis.  Nous proposons un large éventail de produits, y compris mais sans s'y limiter nos plateformes iNet, SafetyNet et SmartWork et les produits de détection de gaz et appareils connectés.  Dans la présente politique, nous renvoyons à l'ensemble de ces produits, ainsi qu'à nos autres services et sites web comme étant les « Services ».    

La présente politique explique également vos choix concernant la façon dont nous utilisons les informations sur vous.  Vos choix comprennent la façon dont vous pouvez vous opposer à certaines utilisations des informations sur vous et dont vous pouvez accéder et mettre à jour certaines informations sur vous.  Si vous êtes en désaccord avec la présente politique, n'accédez pas à nos Services et ne les utilisez pas, et n'interagissez avec aucun autre aspect de notre activité.

Lorsque nous fournissons les Services de façon contractuelle avec une organisation (par exemple votre employeur), cette organisation contrôle les informations traitées par les Services. Pour en savoir plus, veuillez vous reporter à l'Avis aux utilisateurs finaux ci-dessous. 

 

2.0   What information we collect about you

 

Nous collectons des informations sur vous lorsque vous nous les fournissez, lorsque vous utilisez nos Services, et lorsque d'autres sources nous les fournissent, tel que décrit plus en détail ci-dessous.  

2.1   Information you provide to us

Nous collectons des informations sur vous lorsque vous les renseignez dans les Services ou autrement lorsque vous nous les fournissez directement.    

2.1.1   Account and Profile Information: We collect information about you when you register for an account, create or modify your profile, set preferences, sign-up for or make purchases through the Services. For example, you provide your contact information and, in some cases, billing information when you register for the Services. You also have the option of adding a display name, profile photo, job title, and other details to your profile information to be displayed in our Services.  We keep track of your preferences when you select settings within the Services.

2.1.2   Content you provide through our products: The Services include the Industrial Scientific products you use, where we collect and store content that you post, send, receive and share. This content includes any information about you that you or your employer may choose to include (e.g. files and links uploaded to the Services). Examples of content we collect and store include:

 

  • Coordonnées telles que le nom, l'adresse e-mail, l'adresse postale, le numéro de téléphone, le nom de l'entreprise
  • Les identifiants uniques comme le nom d'utilisateur, le numéro de compte, le mot de passe et l'identifiant employé
  • La date de naissance pour les incidents de sécurité susceptibles d'être enregistrés
  • Les commentaires que vous nous faites

Le contenu comprend également les fichiers et liens que vous téléchargez vers les Services.

2.1.3   Content you provide through our websites: The Services also include our websites owned or operated by us. We collect other content that you submit to these websites, which include social media or social networking websites operated by us. For example, you provide content to us when you provide feedback or when you participate in any interactive features, surveys, contests, promotions, sweepstakes, activities or events.

2.1.4   Information you provide through our support channels: The Services also include our customer support, where you may choose to submit information regarding a problem you are experiencing with a Service.  Whether you designate yourself as a technical contact, open a support ticket, speak to one of our representatives directly or otherwise engage with our support team, you will be asked to provide contact information, a summary of the problem you are experiencing, and any other documentation, screenshots or information that would be helpful in resolving the issue.

2.1.5   Payment Information:  We collect certain payment and billing information when you register for certain paid Services.  For example, we ask you to designate a billing representative, including name and contact information, upon registration.  You might also provide payment information, such as payment card details, which we collect via secure payment processing services.

 

2.2   Information we collect automatically when you use the Services

Nous collectons des informations sur vous lorsque vous utilisez nos Services, notamment lorsque vous naviguez sur nos sites web et que vous réalisez certaines actions dans le cadre des Services.          

2.2.1   Your use of the Services: We keep track of certain information about you when you visit and interact with any of our Services. This information includes the features you use; the links you click on; the type, size and filenames of attachments you upload to the Services; frequently used search terms; and how you interact with others on the Services.  We also collect information about the teams and people you work with to provide Services that may improve safety within your work environment.

2.2.2   Device and Connection Information: We collect information about your computer, phone, tablet, or other devices you use to access the Services. This device information includes your connection type and settings when you install, access, update, or use our Services. We also collect information through your device about your operating system, browser type, IP address, URLs of referring/exit pages, device identifiers, and crash data. We use your IP address and/or country preference in order to approximate your location to provide you with a better Service experience.  How much of this information we collect depends on the type and settings of the device you use to access the Services.

2.2.3   Location information: When you download and use our mobile applications, we may use GPS technology (or other similar technology) to determine your current location in order to determine your device location for safety purposes. If you do not want us to use your location for the purposes set forth above, you should turn off the location services for the mobile application located in your account settings or in your mobile phone settings and/or within the mobile application.

2.2.4   Mobile device information: We also may send you push notifications from time-to-time in order to update you about events. If you no longer wish to receive these types of communications, you may turn them off at the device level. To ensure you receive proper notifications, we collect certain information about your device such as operating system and user identification information. We use mobile analytics software to allow us to better understand the functionality of our Mobile Software on your phone. This software may record information such as how often you use the application, the events that occur within the application, aggregated usage, performance data, and where the application was downloaded from.

2.2.5   Cookies and Other Tracking Technologies: Industrial Scientific and our third-party partners, such as our advertising and analytics partners, use cookies and other tracking technologies (e.g., web beacons, device identifiers and pixels) to provide functionality and to recognize you across different Services and devices. If you wish to opt out of interest-based advertising  click here or if located in the European Union click here.

 

2.3   Information we receive from other sources

Nous recevons des informations sur vous d'autres utilisateurs des Services, de services tiers, de nos sociétés apparentées, et de nos partenaires professionnels et de distribution.    

2.3.1   Other users of the Services: Other users of our Services may provide information about you when they submit content through the Services.  For example, you may be mentioned in a SafetyNet observation opened by someone else.  We also receive your email address from other Service users (such as your employer) when they provide it in order to invite you to the Services.  Similarly, an administrator may provide your contact information when they designate you as the billing or technical contact on your company's account. 

2.3.2   Other services you link to your account: We receive information about you when you or your administrator integrate or link a third-party service with our Services.  For example, if you create an account or log into the Services using your company’s single sign-on product, we receive your name and email address to authenticate you.

2.3.3   Fortive Companies:  We receive information about you from companies that are owned or operated by our parent company, Fortive, in accordance with their terms and policies.  For example, Industrial Scientific rents Fluke instruments and Fluke is a Fortive operating company.

2.3.4   Industrial Scientific Partners:  We work with a global network of partners who provide consulting, implementation, training and other services around our products.  Some of these partners also help us to market and promote our products, generate leads for us, and resell our products.  We receive information from these partners, such as billing information, billing and technical contact information, company name, what Industrial Scientific products you have purchased or may be interested in, evaluation information you have provided, what events you have attended, and what country you are in. 

2.3.5   Other Partners: We receive information about you and your activities on and off the Services from third-party partners, such as advertising and market research partners who provide us with information about your interest in and engagement with, our Services and online advertisements.  

 

3.0   How we use information we collect

La façon dont nous utilisons les informations que nous collectons dépend en partie des Services que vous utilisez, de la façon dont vous les utilisez et des préférences que vous nous avez communiquées.  Vous trouverez ci-dessous les finalités spécifiques pour lesquelles nous utilisons les informations que nous collectons sur vous.

3.1.1   To provide the Services and personalize your experience: We use information about you to provide the Services to you, including to process transactions with you, authenticate you when you log in, provide customer support, and operate and maintain the Services.  For example, we use the name and picture you provide in your account to identify you to other Service users. Our Services also include tailored features that personalize your experience, enhance your productivity, and improve your ability to collaborate effectively with others. Where you use multiple Services, we combine information about you and your activities to provide an integrated experience, such as to allow you to find information from one Service while searching from another or to present relevant product information as you travel across our websites.   

3.1.2   For research and development:  We are always looking for ways to make our Services smarter, faster, secure, integrated, and useful to you.  We use collective learnings about how people use our Services and feedback provided directly to us to troubleshoot and to identify trends, usage, activity patterns and areas for integration and improvement of the Services.  We also test and analyze certain new features with some users before rolling the feature out to all users.  

3.1.3   To communicate with you about the Services: We use your contact information to send transactional communications via email and within the Services, including confirming your purchases, reminding you of subscription expirations, responding to your comments, questions and requests, providing customer support, and sending you technical notices, updates, security alerts, and administrative messages.  We provide tailored communications based on your activity and interactions with us.  We also send you communications as you onboard to a particular Service to help you become more proficient in using that Service.  These communications are part of the Services and in most cases, you cannot opt out of them.  If an opt out is available, you will find that option within the communication itself or in your account settings.   

3.1.4   To market, promote and drive engagement with the Services: We use your contact information and information about how you use the Services to send promotional communications that may be of specific interest to you, including by email and by displaying Industrial Scientific ads on other companies' websites and applications, as well as on platforms like Facebook and Google.  These communications are aimed at driving engagement and maximizing what you get out of the Services, including information about new features, survey requests, newsletters, and events we think may be of interest to you.  We also communicate with you about new product offers, promotions and contests.  You can control whether you receive these communications as described below under "Opt-out of communications."

3.1.5   Customer support: We use your information to resolve technical issues you encounter, to respond to your requests for assistance, to analyze crash information, and to repair and improve the Services.

3.1.6   For safety and security: We use information about you and your Service use to verify accounts and activity, to monitor suspicious or fraudulent activity and to identify violations of Service policies. 

3.1.7   To protect our legitimate business interests and legal rights: Where required by law or where we believe it is necessary to protect our legal rights, interests and the interests of others, we use information about you in connection with legal claims, compliance, regulatory, and audit functions, and disclosures in connection with the acquisition, merger or sale of a business.  

3.1.8   With your consent: We use information about you where you have given us consent to do so for a specific purpose not listed above.  For example, we may publish testimonials or featured customer stories to promote the Services, with your permission.    

3.1.9   Legal bases for processing (for EEA users): 

Si vous résidez dans l'Espace économique européen (EEE), nous collectons et traitons des informations sur vous seulement lorsque nous avons des bases légales pour le faire en vertu du droit européen en vigueur.  Les bases légales dépendent des Services que vous utilisez et de la façon dont vous les utilisez. Autrement dit, nous collectons et utilisons vos informations uniquement lorsque :

  • Nous en avons besoin pour vous fournir les Services, notamment pour exploiter les Services, pour vous fournir un service client et des fonctionnalités personnalisées et pour protéger la sûreté et la sécurité des Services ;
  • Lorsque cela est nécessaire pour l'exécution d'un contrat avec vous pour la fourniture de nos Services ou pour prendre des mesures à votre demande avant de conclure ledit contrat ;
  • Pour nous conformer à nos obligations légales, par exemple pour tenir des dossiers et des comptes, ou pour procéder à des contrôles d'identité et autres vérifications prévues par la loi ;
  • Lorsque cela sert un intérêt légitime (qui n'est pas supplanté par vos intérêts en matière de protection des données), notamment à des fins de recherche et développement, pour commercialiser et promouvoir les Services et pour protéger nos droits et intérêts ; ou
  • Lorsque vous nous donnez votre consentement en vue d'une finalité particulière, par exemple pour vous envoyer des communications promotionnelles liées à nos Services.

Si vous avez consenti à ce que nous utilisions des informations sur vous pour une finalité particulière, vous avez le droit de changer d'avis à tout moment, mais cela n'affectera pas tout traitement ayant déjà eu lieu.  Lorsque nous utilisons vos informations en vertu d'un intérêt légitime que nous avons ou qu'un tiers (par ex. votre employeur) a, vous avez le droit de vous opposer à cette utilisation. Néanmoins, dans certains cas, vous ne pourrez plus utiliser les Services. 

 

4.0   What happens if you do not provide us with the information we request or ask that we stop processing your information?

Lorsque nous avons besoin de collecter des données à caractère personnel afin de conclure ou d'exécuter un contrat et si vous ne fournissez pas ces données lorsqu'elles vous sont demandées, il se peut que nous ne puissions pas conclure ou exécuter ce contrat, mais dans ce cas, nous vous en aviserons à ce moment-là.

Lorsque vous utilisez nos Services, par exemple nos applications, nos outils et appareils mobiles, certaines informations pourront vous être demandées. Si vous ne les fournissez pas, et que ce Service ou certaines fonctionnalités du Service nécessitent ces informations, ce Service ou ces fonctionnalités du Service ne fonctionneront plus.

4.1   Do we make automated decisions concerning you?

Nos services utilisent un système de prise de décisions automatisé pour identifier les situations potentiellement dangereuses dans l'environnement, en lien avec l'identité et les informations de localisation d'une personne concernée.

Vous avez le droit de ne pas être soumis à une décision basée uniquement sur un traitement automatisé, notamment le profilage, qui a des conséquences juridiques pour vous ou des effets d'une importance similaire. Nous ne doutons pas du fait que cette technologie fonctionne, mais nous comprenons que tout le monde n'est pas à l'aise avec le fait de confier entièrement certaines décisions à des machines. Si vous avez des questions sur notre système de vérification de l'identité, veuillez nous contacter en utilisant les informations indiquées à la fin de la présente Déclaration de confidentialité.

4.2   Do we use Cookies to collect personal data on you?

Les cookies et autres technologies de suivi (comme les balises web) sont utilisés pour améliorer votre expérience en nous permettant d'adapter notre contenu compte tenu de vos centres d'intérêt et pour vous distinguer des autres utilisateurs de nos Services.

Un cookie est un petit fichier constitué de lettres et de chiffres que nous stockons sur votre navigateur ou sur le disque dur de votre appareil. Un cookie peut contenir des informations comme l'identifiant ou les préférences de l'utilisateur, que nous utilisons pour personnaliser notre contenu, suivre les pages que vous avez visitées ou pour enregistrer votre mot de passe afin que vous n'ayez pas à le saisir à nouveau à chaque fois que vous visitez notre site web ou que vous utilisez nos Services.

Nous utilisons les types de cookies suivants :

  • Les cookies strictement nécessaires. Il s'agit de cookies ou d'autres mécanismes de suivi qui sont nécessaires pour que nos Services fonctionnent comme prévu. Ils comprennent, par exemple, ceux qui vous permettent d'utiliser un panier lors d'un achat.
  • Cookies analytiques/de performance. Ils nous permettent de reconnaître et de compter le nombre de visiteurs et de voir comment les visiteurs parcourent nos Services. Cela nous aide à améliorer le fonctionnement de nos Services, par exemple, en veillant à ce que les utilisateurs trouvent facilement ce qu'ils cherchent.
  • Cookies fonctionnels. Ces cookies nous permettent de personnaliser notre contenu pour vous, de nous adresser à vous par votre prénom et de nous souvenir de vos préférences (par exemple, votre choix de langue ou de région). Ils peuvent également être utilisés pour vous reconnaître lorsque vous retournez sur nos Services.
  • Cookies tiers et marketing : Nous sommes susceptibles d'autoriser des tiers à placer des cookies sur votre appareil à des fins publicitaires et statistiques. Pour en savoir plus sur ces cookies, veuillez voir ci-dessus.

Lorsque la loi l'exige, nous solliciterons votre consentement à notre utilisation de cookies la première fois où vous visiterez nos Services. On vous présentera différents cookies pour lesquels nous solliciterons votre consentement et une description des fonctionnalités mises en œuvre par ces cookies. Si vous y consentez, nous placerons un cookie sur votre appareil. Si vous changez d'avis, il vous suffit de supprimer les cookies de votre appareil (voir : www.allaboutcookies.org/managecookies/index.html) et on vous demandera à nouveau si vous êtes d'accord ou non pour que nous utilisions des cookies la prochaine fois où vous visiterez nos Services.

Vous pouvez également ajuster les paramètres de votre navigateur pour recevoir un message à chaque fois qu'un cookie est installé sur votre ordinateur ou pour empêcher entièrement leur installation. Bien que le refus des cookies soit sans conséquence sur votre capacité à interagir avec la plupart de nos Services, vous devrez accepter les cookies si vous choisissez d'accéder à certaines parties de nos Services qui nécessitent de s'inscrire ou de se connecter. Certaines autres fonctionnalités et/ou services peuvent être inaccessibles pour vous si vous refusez entièrement les cookies (comme le fait de se souvenir de votre choix de langue sur un site web).

4.3   What about marketing?

Nous souhaitons pouvoir vous contacter de temps à autre à propos de nos nouveaux produits et services qui sont similaires à ceux que vous utilisez et au sujet d'offres promotionnelles, lorsque nous avons votre autorisation ou lorsque la loi en vigueur nous autorise à le faire.

 

 

5.0   How we share information we collect

 

Nous réalisons des outils de gestion de la sécurité et des équipements, et nous souhaitons qu'ils fonctionnent bien pour vous.  Cela suppose le partage d'informations via les Services et avec certains tiers.  Nous partageons les informations que nous collectons sur vous selon les modalités indiquées ci-dessous, notamment dans le cadre d'éventuels transferts, mais notre métier n'est pas de vendre des informations sur vous à des annonceurs ou à d'autres tiers.

5.1   Sharing with other Service users 

Lorsque vous utilisez les Services, nous partageons certaines informations sur vous avec d'autres utilisateurs des Services.

5.1.1   For collaboration: You can create content, which may contain information about you, and grant permission to others to see, share, edit, copy and download that content based on settings you or your administrator (if applicable) select.  Some of the collaboration features of the Services display some or all of your profile information to other Service users when you share or interact with specific content.

5.1.2   Managed accounts and administrators: If you register or access the Services using an email address with a domain that is owned by your employer or organization, and such organization wishes to establish an account or site, certain information about you including your name, profile picture, contact info, content and past use of your account may become accessible to that organization’s administrator and other Service users sharing the same domain.  If you are an administrator for a particular site or group of users within the Services, we may share your contact information with current or past Service users, for the purpose of facilitating Service-related requests.  

5.2   Sharing with third parties

Nous partageons des informations avec des tiers qui nous aident à exploiter, fournir, améliorer, intégrer, personnaliser, fournir de l'aide autour de, et commercialiser nos Services.

5.2.1   Service Providers: We work with third-party service providers to provide website and application development, hosting, maintenance, backup, storage, virtual infrastructure, payment processing, analysis and other services for us, which may require them to access or use information about you.  If a service provider needs to access information about you to perform services on our behalf, they do so under close instruction from us, including policies and procedures designed to protect your information.

5.2.2   Industrial Scientific Partners: We work with third parties who provide consulting, sales, and technical services to deliver and implement customer solutions around the Services. We may share your information with these third parties in connection with their services, such as to assist with billing and collections and to provide localized support, and to provide customizations.  We may also share information with these third parties where you have agreed to that sharing.

5.2.3   Third Party Apps: You, your administrator or other Service users may choose to add new functionality or change the behavior of the Services by installing third party apps within the Services.  Doing so may give third-party apps access to your account and information about you like your name and email address, and any content you choose to use in connection with those apps.  Third-party app policies and procedures are not controlled by us, and this privacy policy does not cover how third-party apps use your information. We encourage you to review the privacy policies of third parties before connecting to or using their applications or services to learn more about their privacy and information handling practices. If you object to information about you being shared with these third parties, please uninstall the app.

5.2.4   Links to Third-Party Sites: The Services may include links that direct you to other websites or services whose privacy practices may differ from ours. If you submit information to any of those third-party sites, your information is governed by their privacy policies, not this one. We encourage you to carefully read the privacy policy of any website you visit.

5.2.5   Social Media Widgets: The Services may include links that direct you to other websites or services whose privacy practices may differ from ours. Your use of and any information you submit to any of those third-party sites is governed by their privacy policies, not this one. 

5.2.6   Third-Party Widgets: Some of our Services contain widgets and social media features, such as the Twitter "tweet" button. These widgets and features collect your IP address, which page you are visiting on the Services, and may set a cookie to enable the feature to function properly. Widgets and social media features are either hosted by a third party or hosted directly on our Services. Your interactions with these features are governed by the privacy policy of the company providing it.

5.2.7   With your consent: We share information about you with third parties when you give us consent to do so.  For example, we often display personal testimonials of satisfied customers on our public websites. With your consent, we may post your name alongside the testimonial. 

5.2.8   Compliance with Enforcement Requests and Applicable Laws; Enforcement of Our Rights: In exceptional circumstances, we may share information about you with a third party if we believe that sharing is reasonably necessary to (a) comply with any applicable law, regulation, legal process or governmental request, including to meet national security requirements, (b) enforce our agreements, policies and terms of service, (c) protect the security or integrity of our products and services, (d) protect Industrial Scientific, our customers or the public from harm or illegal activities, or (e) respond to an emergency which we believe in good faith requires us to disclose information to assist in preventing the death or serious bodily injury of any person.

5.3   Sharing with affiliated companies

Nous partageons les informations que nous collectons avec des sociétés affiliées et, dans certains cas, avec des sociétés affiliées potentielles.  Les sociétés affiliées sont des sociétés détenues ou exploitées par nous.  Les protections prévues par la présente politique de confidentialité s'appliquent aux informations que nous partageons dans ces cas.

5.3.1   Fortive companies: We share information we have about you with other Fortive corporate affiliates in order to operate and improve products and services and to offer other Fortive affiliated services to you. This includes companies listed here.

5.3.2   Business Transfers: We may share or transfer information we collect under this privacy policy in connection with any merger, sale of company assets, financing, or acquisition of all or a portion of our business to another company. You will be notified via email and/or a prominent notice on the Services if a transaction takes place, as well as any choices you may have regarding your information.

 

6.0   How we store and secure information we collect

 

6.1   Information storage and security

Nous avons recours à des prestataires de services d'hébergement des données aux États-Unis pour héberger les informations que nous collectons, et nous utilisons des mesures techniques pour sécuriser vos données.

Bien que nous mettions en œuvre des mesures de protection pour protéger vos informations, aucun système de sécurité n'est inviolable et en raison de la nature même d'Internet, nous ne pouvons garantir que ces données, pendant leur transmission sur Internet ou pendant qu'elles sont conservées sur nos systèmes ou sont autrement sous notre garde, sont absolument prémunies contre les intrusions d'autrui.

Si vous utilisez nos Services de serveurs de station d'accueil, vous êtes responsable de la sécurisation du stockage et de l'accès aux informations que vous placez dans les Services. Industrial Scientific décline toute responsabilité à cet égard. Nous recommandons fortement aux utilisateurs de serveurs de stations d'accueil qu'ils configurent SSL afin d'empêcher l'interception des données transmises sur les réseaux et pour limiter l'accès aux bases de données et aux autres points de stockage utilisés.

 

6.2   How long we keep information

La durée pendant laquelle nous conservons les informations que nous collectons sur vous dépend du type d'informations, comme décrit plus en détail ci-dessous.  Passé ce délai, nous procéderons soit à la suppression ou à l'anonymisation de vos informations, soit, si cela n'est pas envisageable (par exemple, du fait que les informations ont été conservées dans des archives de sauvegarde), nous conserverons vos informations de façon sécurisée et nous les isolerons de toute utilisation ultérieure jusqu'à ce que leur suppression soit possible.  

6.2.1   Account information: We retain your account information for as long as your account is active and a reasonable period thereafter in case you decide to re-activate the Services.  We also retain some of your information as necessary to comply with our legal obligations, to resolve disputes, to enforce our agreements, to support business operations, and to continue to develop and improve our Services. Where we retain information for Service improvement and development, we take steps to eliminate information that directly identifies you, and we only use the information to uncover collective insights about the use of our Services, not to specifically analyze personal characteristics about you.  

6.2.2   Information you share on the Services: If your account is deactivated or disabled, some of your information and the content you have provided will remain in order to allow your team members or other users to make full use of the Services.  For example, we continue to display messages you sent to the users that received them and continue to display content you provided. 

6.2.3   Managed accounts: If the Services are made available to you through an organization (e.g., your employer), we retain your information as long as required by the administrator of your account.  For more information, see "Managed accounts and administrators" above.

6.2.4   Marketing information: If you have elected to receive marketing emails from us, we retain information about your marketing preferences for a reasonable period of time from the date you last expressed interest in our Services, such as when you last opened an email from us or ceased using your Industrial Scientific account.  We retain information derived from cookies and other tracking technologies for a reasonable period of time from the date such information was created.  

 

7.0   How to access and control your information

 

La loi vous octroie un certain nombre de droits s'agissant de vos données à caractère personnel. Nous avons résumé ces droits ci-dessous. Pour en savoir plus et obtenir des conseils sur vos droits, contactez l'organisme de réglementation en matière de protection des données dans votre pays. Lorsque les Services sont administrés pour vous par un administrateur (voir « Avis aux utilisateurs finaux » ci-dessous), vous devrez peut-être contacter votre administrateur dans un premier temps pour vous aider dans vos requêtes.  Pour toute autre requête, vous pouvez nous contacter comme indiqué dans la section Contactez-nous ci-dessous pour demander de l'aide.

7.1.1   The right to be informed:  You have the right to be provided with clear, transparent and easily understandable information about how we use your information and your rights. This is why we’re providing you with the information in this Privacy Statement.

7.1.2   The right of access:  You have the right to obtain access to your information (if we’re processing it), and certain other information (similar to that provided in this Privacy Statement). This is so you’re aware and can check that we’re using your information in accordance with data protection law.

7.1.3   The right to rectification:  You are entitled to have your information corrected if it’s inaccurate or incomplete.

7.1.4   The right to erasure:  This is also known as ‘the right to be forgotten’ and, in simple terms, enables you to request the deletion or removal of your information where there’s no compelling reason for us to keep using it. This is not a general right to erasure; there are exceptions.

7.1.5   The right to restrict processing:      You have rights to ‘block’ or suppress further use of your information. When processing is restricted, we can still store your information, but may not use it further. We keep lists of people who have asked for further use of their information to be ‘blocked’ to make sure the restriction is respected in future.

7.1.6   The right to data portability:  You have rights to obtain and reuse your personal data for your own purposes across different services. For example, if you decide to switch to a new provider, this enables you to move, copy or transfer your information easily between our IT systems and theirs safely and securely, without affecting its usability.

7.1.7   The right to object to processing:  You have the right to object to certain types of processing, including processing based on our legitimate interests and processing for direct marketing (i.e. if you no longer want to be contacted with potential opportunities).

7.1.8   The right to lodge a complaint:  You have the right to lodge a complaint about the way we handle or process your personal data with your national data protection regulator.

7.1.9   The right to withdraw consent:  If you have given your consent to anything we do with your personal data, you have the right to withdraw your consent at any time (although if you do so, it does not mean that anything we have done with your personal data with your consent up to that point is unlawful). This includes your right to withdraw consent to us using your personal data for marketing purposes.

Vous pouvez choisir de ne plus recevoir de publicités personnalisées d'autres sociétés qui sont membres de la Network Advertising Initiative ou qui souscrivent aux Principes d'autorégulation de la Digital Advertising Alliance pour la publicité comportementale en ligne. Pour en savoir plus sur cette pratique et pour comprendre les possibilités qui s'offrent à vous, veuillez vous rendre aux adresses suivantes : http://www.aboutads.info/, http://optout.networkadvertising.org/ et http://www.youronlinechoices.eu

7.1.10   Send "Do Not Track" Signals: Some browsers have incorporated "Do Not Track" (DNT) features that can send a signal to the websites you visit indicating you do not wish to be tracked. Because there is not yet a common understanding of how to interpret the DNT signal, our Services do not currently respond to browser DNT signals. You can use the range of other tools we provide to control data collection and use, including the ability to opt out of receiving marketing from us as described above.

7.1.11   Data portability: Data portability is the ability to obtain some of your information in a format you can move from one service provider to another (for instance, when you transfer your mobile phone number to another carrier).  Depending on the context, this applies to some of your information, but not to all of your information.  Should you request it, we will provide you with an electronic file of your basic account information and the information you create on the spaces under your sole control.

 

8.0   How we transfer information we collect internationally

 

8.1   International transfers of information we collect

Nous collectons des informations dans le monde entier, et nous les conservons principalement aux États-Unis. Nous transférons, traitons et conservons vos informations en dehors de votre pays de résidence, là où nous ou nos prestataires de services tiers sommes implantés afin de vous fournir les Services.  À chaque fois que nous transférons vos informations, nous prenons des mesures pour les protéger. 

8.1.1   International transfers within the Fortive Companies: To facilitate our global operations, we transfer information to the United States and allow access to that information from countries in which the Fortive owned or operated companies have operations for the purposes described in this policy. These countries may not have equivalent privacy and data protection laws to the laws of many of the countries where our customers and users are based. When we share information about you within and among Fortive corporate affiliates, we rely on the EU-U.S. Privacy Shield Framework to safeguard the transfer of information we collect from the European Economic Area. Please see our Privacy Shield notice below for more information or contact us as provided below.

8.1.2   International transfers to third parties: Some of the third parties described in this privacy policy, which provide services to us under contract, are based in other countries that may not have equivalent privacy and data protection laws to the country in which you reside. When we share information of customers in the European Economic Area, we make use of the EU-U.S. Privacy Shield Framework or other appropriate legal mechanisms to safeguard the transfer. Please see our Privacy Shield Notice below.  

 

9.0   Privacy Shield Notice

Industrial Scientific Corporation and its U.S. subsidiaries (Predictive Solutions Corporation) complies with the EU-U.S. Privacy Shield Framework (Privacy Shield) as set forth by the U.S. Department of Commerce regarding the collection, use, and retention of personal information transferred from the European Union and the United Kingdom to the United States in reliance on Privacy Shield. Industrial Scientific Corporation has certified to the Department of Commerce that it adheres to the Privacy Shield Principles with respect to such information. If there is any conflict between the terms in this privacy statement and the Privacy Shield Principles, the Privacy Shield Principles shall govern. To learn more about the Privacy Shield program, and to view our certification, please visit http://www.privacyshield.gov.

Nous vous encourageons à nous contacter tel qu'indiqué ci-dessous si vous avez une plainte liée au Privacy Shield (ou à des questions générales de respect de la vie privée).  Si vous avez une préoccupation non résolue en matière de respect de la vie privée et d'utilisation des données, que nous n'avons pas traitée de façon satisfaisante, veuillez contacter notre prestataire tiers de résolution des litiges basé aux États-Unis (gratuitement) à l'adresse https://feedback-form.truste.com/watchdog/request.  Par l'intermédiaire de ce prestataire tiers de résolution des litiges, nous nous sommes également engagés à coopérer et à respecter les informations et conseils fournis par un groupe informel d'autorités de protection des données dans l'Espace économique européen (le cas échéant) en lien avec les plaintes non résolues (comme décrit plus en détail dans les Principes du Privacy Shield). Vous pouvez également contacter l'autorité de protection des données de votre pays au sein de l'Espace économique européen (le cas échéant) pour les plaintes non résolues.  

Sous certaines conditions, qui sont décrites plus en détail sur le site web du Privacy Shield, notamment lorsque les autres procédures de résolution des litiges ont été épuisées, vous pouvez invoquer l'arbitrage contraignant.  

Nous sommes soumis aux pouvoirs d'enquête et d'application de la loi de la Federal Trade Commission (FTC) des États-Unis.

 

10.0   Other important privacy information

 

10.1   Notice to End Users

Beaucoup de nos produits sont conçus pour être utilisés par des organisations. Lorsque les Services sont mis à votre disposition via une organisation (par ex. votre employeur), cette organisation est l'administrateur des Services et est responsable des comptes et/ou des sites relatifs aux Services dont elle a le contrôle. Si tel est le cas, veuillez adresser vos questions en matière de confidentialité des données à votre administrateur, car votre utilisation des Services est soumise aux politiques de cette organisation. Nous ne sommes pas responsables des pratiques en matière de respect de la vie privée ou de sécurité de l'organisation d'un administrateur. Ces pratiques peuvent être différentes de la présente politique. 

Les administrateurs peuvent :

 

  • vous demander de réinitialiser le mot de passe de votre compte ;
  • limiter, suspendre ou mettre fin à votre accès aux Services ;
  • accéder aux informations se trouvant dans votre compte ou concernant ce dernier ;
  • accéder à, ou garder des informations conservées dans votre compte ;
  • installer ou désinstaller les applis tierces ou autres intégrations

Dans certains cas, les administrateurs peuvent également :

 

  • limiter, suspendre ou mettre fin à l'accès à votre compte ;
  • modifier l'adresse e-mail associée à votre compte ;
  • modifier vos informations, notamment les informations de votre profil ;
  • limiter votre capacité à réviser, limiter, modifier ou supprimer les informations

Même si les Services ne sont actuellement pas administrés pour vous par une organisation, si vous utilisez une adresse e-mail fournie par une organisation (comme votre adresse e-mail professionnelle) pour accéder aux Services, le propriétaire du domaine associé à votre adresse e-mail (par ex. votre employeur) peut faire valoir un contrôle administratif sur votre compte et votre utilisation des Services à une date ultérieure.  Une fois qu'un administrateur fait valoir un contrôle sur votre compte ou votre utilisation des Services, vous ne pourrez plus modifier l'adresse e-mail associée à votre compte sans l'approbation de l'administrateur.

Veuillez contacter votre organisation ou consulter les politiques de l'organisation de votre administrateur pour en savoir plus.

 

10.2   Our policy towards children

The Services are not directed to individuals under the age of 16. We do not knowingly collect personal information from children under the age of 16. If we become aware that a child under the age of 16 has provided us with personal information, we will take steps to delete such information. If you become aware that a child has provided us with personal information, please contact our support services.

 

10.3   Changes to our Privacy Policy

Nous sommes susceptibles de modifier la présente politique de confidentialité de temps à autre. Nous publierons toute modification apportée à la politique de confidentialité sur cette page et si les modifications sont importantes, nous le ferons savoir de manière plus visible en ajoutant un avis sur les pages d'accueil des Services, les écrans de connexion ou en vous envoyant un avis par e-mail. Nous vous encourageons à relire notre politique de confidentialité à chaque fois que vous utilisez les Services pour rester informé de nos pratiques en matière d'informations et sur les façons dont vous pouvez protéger votre vie privée.

Si vous n'êtes pas d'accord avec l'une quelconque des modifications apportées à la présente politique de confidentialité, vous devrez arrêter d'utiliser les Services et désactiver votre ou vos comptes, comme indiqué ci-dessus.

 

10.4   Contact Us

If you have questions on the processing of your personal data, would like to exercise any of your rights, or are unhappy with how we’ve handled your information, please direct your inquiry to the Data Privacy Office at Industrial Scientific Corporation, which we have appointed to be responsible for facilitating such inquiries. The details of the data protection officers that we have appointed can be found here.